در این بخش با دکتر یاهو جراح حاذق اسلیو معده آشنا خواهید شد، شرایط پرداخت هزینه جراحی توضیح داده خواهد شد، ویدیو رضایت بیمارانی که توسط دکتر یاهو تحت عمل اسلیو معده قرار گرفته اند را خواهید دید و در انتها توضیحاتی در مورد عمل اسلیو معده برای افرادی که با این روش جراحی آشنا نیستند آورده و به سوالات پرتکرار بیماران پاسخ خواهیم داد.

رزومه دکتر یاهو، جراح چاقی

دکتر ناصر یاهو جراح اسلیو معده
  • ۲۷ سال سابقه حرفه ای
  • فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • فارغ التحصیل رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • دوره لاپارسکوپی پایه در دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دوره لاپاراسکوپی چاقی (Bariatric) در دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دوره جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی در بیمارستان امام حسین
دکتر ناصر یاهو جراح اسلیو معده

شرایط ویژه برای بیماران عمل اسلیو معده

با وجود عدم ثبات در قیمت دلار و تجهیزات مصرفی در عمل جراحی اسلیو معده، دکتر یاهو به عنوان یکی از باتجربه ترین جراحان چاقی در تهران تصمیم گرفتند جهت رفاه حال بیماران و همدلی با هموطنان عزیز در شرایط کنونی امکان انجام عمل اسلیو معده به صورت اقساطی را محیا کنند.

بیمارانی که از مشکل چاقی حاد رنج می برند و کیس جراحی چاقی هستند، در صورتی که مشکل مالی دارند می توانند این مورد را با دکتر یاهو در جلسه مشاوره مطرح کنند و شرایط عمل اسلیو معده اقساطی را جویا شوند.

این شرایط بسیار آسان، با توجه به شرایط هر بیمار و توافقی بوده و به هیچ وجه اهداف سودجویانه ندارد هدف ما صرفا کمک به بیماران است.

پاسخ سوالات عمل اسلیو معده

در میان روش‌های درمانی مختلف، جراحی‌ های باریاتریک، به‌ویژه اسلیو معده، به‌عنوان رویکردی کارآمد و امیدوارکننده در جهت کنترل و درمان این معضل پیچیده مطرح شده‌اند. عمل اسلیو معده یک نوع جراحی چاقی است که در آن حدود 70 درصد از معده برداشته می‌شود. این کار با ایجاد یک کیسه کوچک در طول معده انجام می‌شود. کیسه معده باقی‌مانده بسیار کوچک است و به فرد کمک می‌کند تا سریع تر احساس سیری کند و کمتر غذا بخورد. 

ویدیو رضایت و تجربه عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده زیر نظر دکتر ناصر یاهو

نیاز به مشاوره دارید؟ هم اکنون با ما تماس بگیرید.

نمونه عکس های بیماران پس از جراحی لاغری دکتر یاهو

عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده که به آن اسلیو گاسترکتومی نیز گفته می‌شود، یک روش جراحی چاقی است. کلمه‌ی «گاسترکتومی» به معنای برداشتن قسمتی یا تمام معده است که بخش بزرگی از معده‌ی شما را برمی‌دارد و یک قسمت باریک به شکل موز به جا می‌گذارد. کاهش حجم معده به کاهش کالری و کاهش سیگنال‌های گرسنگی کمک می‌کند. این جراحی برای کمک به کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی شدید و غیر قابل کنترل ارائه شده است.  

انواع عمل اسلیو معده

جراحی‌ های کاهش وزن، به‌ویژه جراحی‌ اسلیو معده، روش‌های پزشکی تخصصی هستند که به منظور کمک به افراد مبتلا به چاقی مفرط در کاهش وزن و بهبود شرایط مرتبط با چاقی انجام می‌شوند. این عمل‌ها شامل تغییرات فیزیکی و کاهش حجم در سیستم گوارشی هستند که با هدف کاهش ظرفیت معده و تغییر مسیر جذب مواد غذایی صورت می‌پذیرند. در حال حاضر بر اساس شرایط بیمار چندین نوع عمل اسلیو انجام می شود.

جراحی کاهش وزن اسلیو معده (گاسترکتومی اسلیو)

این عمل جراحی، که به عنوان گاسترکتومی اسلیو شناخته می‌شود، یکی از روش‌های رایج جراحی چاقی در دنیا است. در این روش، حدود ۸۰٪ از حجم معده برداشته شده و بخش باقی‌مانده به شکل لوله‌ای در می‌آید که اندازه‌ای شبیه به یک موز دارد. این تغییرات ساختاری باعث می‌شود تا شما در هر وعده غذایی کمتر بخورید و زودتر احساس سیری کنید، همچنین میزان تولید هورمون‌های گرسنگی در معده کاهش می‌یابد که به کنترل اشتها و تنظیم قند خون کمک می‌کند.

جراحی بای پس معده (Roux-en-Y)

این روش که با نام فرانسوی Roux-en-Y شناخته می‌شود، معده را به شکل حرف Y تغییر می‌دهد. جراحان با ایجاد یک کیسه کوچک در بخش بالایی معده و جدا کردن آن از بقیه با استفاده از منگنه‌های جراحی، سپس روده کوچک را به این کیسه متصل می‌کنند. غذا از این مسیر جدید عبور کرده و میزان جذب مواد غذایی در روده کوچک را محدود می‌کند.

روش سوئیچ دوازدهه (BPD-DS)

 این روش، که یک نسخه پیشرفته‌تر از روش قبلی محسوب می‌شود، ترکیبی از گاسترکتومی اسلیو با جراحی عمل بای پس روده‌ ای است. در این جراحی، بخش اعظم روده کوچک دور زده می‌شود (حدود ۷۵٪)، که تولید هورمون‌های گرسنگی در روده کوچک و معده را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و جذب مواد غذایی را محدود می‌کند. این ویژگی‌ها این جراحی را به یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن و بهبود شرایط متابولیکی تبدیل کرده است، اما ممکن است جذب کافی مواد مغذی را برای سلامتی دشوار سازد.

جراحی حفظ پیلور روده معده (SIPS)

این روش جدیدتر، که گاهی اوقات به نام Loop Duodenal Switch یا SADI-s شناخته می‌شود، نسخه اصلاح شده‌ای از سوئیچ دوازدهه اصلی است و با هدف کاهش عوارض طراحی شده است. این جراحی با انجام گاسترکتومی اسلیو آغاز می‌شود و سپس بخش اول روده کوچک را بلافاصله پس از معده تقسیم می‌کند و در نهایت به صورت حلقه‌ای به آن متصل می‌شود، که نیاز به تنها یک اتصال جراحی دارد. این تغییرات باعث می‌شود که جذب بیشتری از مواد مغذی صورت گیرد.

چه کسانی می توانند عمل اسلیو معده را انجام دهند؟

شرایط لازم برای جراحی چاقی با تشخیص چاقی کلاس III آغاز می‌شود، به این معنا که فرد باید دارای یکی از شرایط زیر باشد:

  • شاخص توده بدنی (BMI) برابر یا بالاتر از 40؛ شاخص توده بدنی، که با توجه به نسبت قد به وزن محاسبه می‌شود، اندازه‌گیری استانداردی برای تخمین میزان چربی بدن است. نمره 40 یا بیشتر نشان‌دهنده خطر بالا برای بیماری‌های مرتبط با چاقی است و معمولا به معنای داشتن حدود 100 پوند وزن اضافی است.
  • داشتن BMI حداقل 35 به همراه دست‌کم یک بیماری مرتبط با سلامت؛ این شرایط به عنوان چاقی کلاس II در نظر گرفته می‌شود.

برای نوجوانان، معیارها کمی متفاوت است. یک نوجوان می‌تواند برای جراحی واجد شرایط باشد اگر:

  • BMI حداقل 40 داشته باشد و حداقل یک شرایط پزشکی مرتبط با چاقی را تجربه کند.
  • BMI حداقل 35 به همراه یک وضعیت پزشکی شدید و حاد مرتبط با چاقی داشته باشد.

اگرچه شاخص توده بدنی به آسانی قابل اندازه‌گیری است، ممکن است نیاز به انجام برخی آزمایش‌های پزشکی برای تأیید بیماری‌های مرتبط با چاقی داشته باشید.

فواید عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده، فواید متعددی برای سلامتی و زندگی افراد چاق دارد که می‌توان آنها را  در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کاهش وزن قابل توجه و پایدار؛ جراحی تنها درمانی است که برای چاقی کلاس III در دراز مدت موثر بوده است.
  • کاهش هورمون های گرسنگی و بهبود متابولیسم؛ جراحی تنها درمان چاقی است که برنامه‌ریزی متابولیک بدن شما را پس از چاقی مجددا تنظیم می‌کند تا از افزایش وزن جلوگیری کند.
  • مدیریت کلسترول و قند خون؛ جراحی کاهش وزن اغلب باعث بهبود علائم دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی می شود.
  • زندگی طولانی تر و سالم تر ؛ جراحی کاهش وزن علاوه بر کاهش بیماری ها و ناراحتی های مرتبط با چاقی، در واقع می تواند عمر شما را افزایش دهد. مطالعات علمی بزرگ نشان داده است که جراحی چاقی خطر مرگ به هر علتی را تا بیش از 40 درصد کاهش می دهد.
  • افزایش احساس سیری؛ عمل اسلیو معده، حجم معده را به طور قابل‌توجهی کوچک می‌کند. در نتیجه، فرد با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند و تمایل به پرخوری او کاهش می‌یابد.
  • افزایش سطح انرژی؛ با کاهش وزن و بهبود سلامتی، افراد بعد از عمل اسلیو معده معمولا احساس انرژی و نشاط بیشتری می‌کنند.

منبع:

واتساپتلفن مستقیم